Аналіз моніторингового дослідження щодо визначення рівня
сформованості життєвої компетентності вихованців групи №8
Мета дослідження – визначити рівень сформованості життєвої компетентності вихованців.
Моніторингове
дослідження проводилося серед вихованців групи №8 Хортицького Національного навчально-реабілітаційного багатопрофільного
центру в два етапи:
Ø Первинне дослідження вихованців групи №8;
Ø Вторинне дослідження вихованців групи №8.
Напрямки дослідження
включають в себе 12 видів життєвих компетенцій:
1. Життєтворчі компетенції, які полягають у здатності
особистості самостійно, свідомо і творчо визначати, проектувати і здійснювати
власне життя.
2. Життєздатні компетенції – це сукупність здатностей
особистості, які пов’язані з її спроможністю розвивати та відтворювати на
якісно вищому рівні свій життєвий потенціал, застосовувати його для успішного,
свідомого і творчого розв’язання життєвих завдань, творення власного життя.
3. Компетенції навчатися впродовж життя – це здатність і
готовність особистості ефективно використовувати та швидко поповнювати,
розширювати, інтегрувати власний досвід (в тому числі знання, уміння, навички)
для вирішення нестандартних життєвих завдань.
4. Комунікативні компетенції включають сукупність
здатностей, пов’язаних з ефективним спілкуванням, а саме: володіння рідною та
іноземними мовами, знання, уміння і навички, пов’язані із застосуванням засобів
комунікації; наявність вмінь, пов’язаних з розумінням психологічних
особливостей спілкування, здатність та готовність до реалізації навичок уникнення
та розв’язання конфліктів, володіння навичками самопрезентації.
5. Соціальні компетенції – це здатність і готовність
особистості до соціальної дії, соціальної активності та мобільності, набуття і
виконання пов’язаних з ними соціальних ролей, гуманне ставлення до людей,
свідоме ставлення до виконання сімейних ролей.
6. Інформаційні компетенції – це сукупність здатностей, які
визначають успішність участі особистості в різноманітних інформаційних
процесах, що відбуваються в суспільстві, визначають її спроможність шукати,
опрацьовувати, використовувати, зберігати та передавати різноманітну
інформацію.
7. Політичні (політико-правові) компетенції – це сукупність
здатностей особистості, які визначають рівень її політичної і правової культури
особистості, міру і успішність її політичної активності, відповідність її
життєдіяльності правовим нормам, встановлених державою.
8. Трудові (професійні) компетенції – це здатність і
готовність особистості до продуктивної трудової діяльності, пов’язаної з
побутом, господарюванням, професійними обов’язками; набуття нових професійних
навичок, здатність і готовність підвищувати свою професійну кваліфікацію,
оволодівати суміжними і новими напрямками діяльності.
9. Сімейно-побутові компетенції – це здатність і готовність особистості до оволодіння навичками
господарсько-побутової діяльності в сім’ї, сформованість уявлень про сутність
родини, функції батьків, про родинні цінності, знання нормативно-правової бази, яка регулює сімейні
відносини.
10.
Культурно-дозвільневі
компетенції – це здатність особистості доцільно
розподіляти свій вільний час, вміння планувати свій культурний відпочинок.
11.
Полікультурні
компетенції – це здатність особистості
жити разом, готовність до порозуміння з представниками інших культур,
готовність до міжкультурного діалогу, співпраці з представниками інших мов,
культур, релігій.
12.
Екологічні
компетенції – це здатність і готовність
особистості усвідомлювати себе
часткою природи, відчувати відповідальність за
неї як за національне багатство, проводити активну екологічну діяльність
та нетерпимо ставитися до тих, хто завдає шкоди природі.
Предмет: рівень сформованості життєвої
компетентності вихованців групи №8.
Об’єкт: вихованців
групи №8.
Комментариев нет:
Отправить комментарий