воскресенье, 24 мая 2015 г.

Вторинне дослідження вихованців групи №8
Дослідження вихованців групи №8 Хортицького Національно навчально-реабілітаційного багатопрофільного центру проводилося у формі анкетування. Анкета «Сформованість життєвих компетенцій учнів 9-11 класів» дозволила визначити рівень сформованості життєвих компетенції кожного учня. Для цього вихованцям запропонували уважно прочитати назву та головні складові кожної компетенції, а також співвіднести рівень сформованості певної компетенції за шкалою (від 1 до 12), де 1 бал позначав низький рівень сформованості компетенцій, 12 балів – найвищий рівень сформованості певної компетенції.
В опитуванні приймало участь 18 вихованців.
Анкетування показало, що рівень сформованості:
1)  життєтворчої компетентності учнів 9-го класу – 81,12%;
2)  компетенції життєздатності – 88,31%;
3)  компетенції навчатися впродовж життя – 80%;
4)  соціальних компетенцій – 71,11%;
5)  сімейно-побутових компетенцій – 82,22%;
6)  комунікативних компетенцій – 96,45%;
7)  інформаційних компетенцій – 83,15%;
8)  трудових (професійних) компетенцій – 63,28%;
9)  політичних компетенцій – 80,42%;
10)  культурно-дозвільневих компетенцій – 80,32%;
11)  полікультурних компетенцій – 72,22%;
12)  екологічних компетенцій – 83,75%.
  У ході аналізу дослідження було визначено, що найкраще в вихованців сформовані такі життєві компетенції: життєздатності, комунікативні, культурно-дозвільневі, полікультурні та сімейно-побутові. На середньому рівні сформовані: політичні, екологічні, життєтворчі, інформаційні компетенції та компетенції навчання впродовж життя. Менш за все сформовані: трудові (професійні) компетенції та соціальні компетенції.
Рекомендовано залучати вихованців до колективних видів діяльності, наприклад, інсценізації проблемних ситуацій і колективного обговорення їх, до колективного моделювання життєвої ситуації, колективного модулювання подій майбутнього життя. Ефективними методами є постановка проблемно-пошукової задачі, проведення актуальних інтерв’ю, відкритих мікрофонів, розмов по колу, діалогів-роздумів, темами яких будуть актуальні проблеми молоді, інтереси та хобі. Це сприятиме підвищенню рівня сформованості трудових (професійних) компетенцій в вихованців.
Для покращення рівня сформованості соціальних компетенцій рекомендовано впроваджувати інтерактивні форми роботи, тренінгові заняття, хвилинки-довіри, які передбачають залучення учнів до обговорення різноманітних проблемних життєвих ситуацій та можливих способів їх вирішення. Також рекомендовано включення вихованців в такі види діяльності: хвилинка взаємодопомоги, десант милосердя, бюро добрих послуг, день добрих справ, турнір ввічливих, хвилинка самоаналізу, щоденник саморозвитку і самовдосконалення.
�ажливо при цьому сформувати у молоді розуміння, що особистий успіх можливий не за всяку ціну: злочин закону, грубе порушення прав іншої людини, хижацьке відношення до природи і інші протиправні і антигуманні дії руйнують саме поняття суспільного і особистого блага.

Комментариев нет:

Отправить комментарий