Вторинне дослідження вихованців групи №8
Дослідження вихованців
групи №8 Хортицького Національно навчально-реабілітаційного
багатопрофільного центру проводилося у формі анкетування. Анкета «Сформованість
життєвих компетенцій учнів 9-11 класів» дозволила визначити рівень
сформованості життєвих компетенції кожного учня. Для цього вихованцям запропонували
уважно прочитати назву та головні складові кожної компетенції, а також
співвіднести рівень сформованості певної компетенції за шкалою (від 1 до 12),
де 1 бал позначав низький рівень сформованості компетенцій, 12 балів – найвищий
рівень сформованості певної компетенції.
В
опитуванні приймало участь 18 вихованців.
Анкетування
показало, що рівень сформованості:
1) життєтворчої компетентності учнів 9-го класу – 81,12%;
2) компетенції життєздатності – 88,31%;
3) компетенції навчатися впродовж життя – 80%;
4) соціальних компетенцій – 71,11%;
5) сімейно-побутових компетенцій – 82,22%;
6) комунікативних компетенцій – 96,45%;
7) інформаційних компетенцій – 83,15%;
8) трудових (професійних) компетенцій – 63,28%;
9) політичних компетенцій – 80,42%;
10) культурно-дозвільневих компетенцій – 80,32%;
11) полікультурних компетенцій – 72,22%;
12) екологічних компетенцій – 83,75%.
У ході аналізу
дослідження було визначено, що найкраще в вихованців сформовані такі життєві
компетенції: життєздатності, комунікативні, культурно-дозвільневі,
полікультурні та сімейно-побутові. На середньому рівні сформовані: політичні,
екологічні, життєтворчі, інформаційні компетенції та компетенції навчання
впродовж життя. Менш за все сформовані: трудові (професійні) компетенції та
соціальні компетенції.
Рекомендовано залучати вихованців до колективних видів діяльності,
наприклад, інсценізації проблемних ситуацій і колективного обговорення їх, до
колективного моделювання життєвої ситуації, колективного модулювання подій
майбутнього життя. Ефективними методами є постановка проблемно-пошукової
задачі, проведення актуальних інтерв’ю, відкритих мікрофонів, розмов по колу,
діалогів-роздумів, темами яких будуть актуальні проблеми молоді, інтереси та
хобі. Це сприятиме підвищенню рівня сформованості трудових (професійних)
компетенцій в вихованців.
Для покращення рівня сформованості соціальних компетенцій
рекомендовано впроваджувати інтерактивні форми роботи, тренінгові заняття,
хвилинки-довіри, які передбачають залучення учнів до обговорення різноманітних
проблемних життєвих ситуацій та можливих способів їх вирішення. Також
рекомендовано включення вихованців в такі види діяльності: хвилинка
взаємодопомоги, десант милосердя, бюро добрих послуг, день добрих справ, турнір
ввічливих, хвилинка самоаналізу, щоденник саморозвитку і самовдосконалення.
�ажливо
при цьому сформувати у молоді розуміння, що особистий успіх можливий не за
всяку ціну: злочин закону, грубе порушення прав іншої людини, хижацьке
відношення до природи і інші протиправні і антигуманні дії руйнують саме
поняття суспільного і особистого блага.
Комментариев нет:
Отправить комментарий